اطلاعات شبکه

تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه

اطلاعات شبکه

تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه

  • ۰
  • ۰

تجهیزات پسیو شبکه چیست ؟

تجهیزات پسیو شبکه آن بخش هایی از شبکه کامپیوتری می باشد که وظیفه انتقال داده در شبکه را به عهده دارد و نمی تواند روی داده تغییر و یا تاثیری داشته باشند همانند کابل شبکه ( کابل مسی، کابل فیبر نوری و کواکسیال)، کانکتورها، رک شبکه و سایر موارد . تمامی راه حل های پسیو مسلما شامل تجهیزات پسیو شبکه می باشد که در آن کابل شبکه نقش اصلی را به عهده دارد و سایر تجهیزات در کنار کابل شبکه فرآیند انتقال داده را بدون تاثیر بر روی آن کامل می کنند .
حال به توضیح بعضی از تجهیزات پسیو شبکه می پردازیم


کابل شبکه


کابل شبکه که مهمترین جزء انتقال داده می باشد خود شامل کابل مسی، کابل فیبر نوری و کابل کواکسیال است که بسته به نیاز در پروژه های مختلف بکاربرده میشود .
کابل شبکه مسی از ۴ زوج سیم بهم تابیده تشکیل شده است که بصورت دسته بندی های Cat5e,Cat6,Cat6Aو Cat7 و در انواع UTP,FTP و SFTP طبقه بندی می شوند. سرعت و پهنای باند کابل های مسی با یکدیگر متفاوت است . بطوریکه کابل Cat5e بیشتر در شبکه های با سرعت 10/100Mbps ، کابل Cat6 بیشتر در شبکه های با سرعت 1000Mbps‌ و کابل های Cat6A و Cat7 در شبکه های باسرعت 10G مورد استفاده قرار میگیرد. لازم بذکر است که کابلهای Cat6 ، Cat6A و کابل Cat7 سرعتهای پایینتر را نیز پشتیبانی می کنند. از نظر پوشش محافظ کابل نیز کابل های شبکه UTP بدون پوشش می باشند . کابل های FTP دارای یک لایه فویل فلزی و کابل های SFTP دارای یک لایه شیلد و یک لایه فویل برای جلوگیری از نفوذ نویز الکترو مغناطیس می باشد .
همچنین تمامی متعلقات مربوط به کابل که برای انتقال داده مورد نیاز می باشد نیز در دسته بندی تجهیزات پسیو قرار میگیرند که مهمترین آنها عبارتند از :


کیستون شبکه یک قطعه اتصال دهنده مادگی می باشد که در دو سر کابل سربندی می شود و در سمت رک در پچپنل و در سمت ایستگاه کاری برروی دیوار یا ترانک درون فیس پیلیت قرار میگیرد .

پچپنل شبکه یک مونتاژ سخت افزاری می باشد که جهت قرار گرفتن کیستون ها می باشد و درون رک قرار میگیرد و رکمونت است .

پچکورد شبکه یک اصطلاح در کابل کشی ساختیافته می باشد و طولی از کابل شبکه است که در دو سر خود دارای کانکتور RJ45 می باشد و جهت اتصال دیوایسهای مختلف تحت شبکه با بستر شبکه مورد استفاده قرار میگیرد .

برخی از محصولات تجهیزات پسیو شبکه در سایت فروشگاهی وستا 

 

  • ۹۸/۰۸/۲۰
  • سامانه وستا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی